Recruitment is een vak waar het bij uitstek om mensen draait. Maar ook een vak dat commercie ademt en waar de druk hoog is. Tot de crisis in ’08 groeiden de bomen tot aan de hemel en werden vacatures ‘over de schutting’ gegooid en in rap tempo ingevuld.
Ruim tien jaar later is dit beeld volledig gedraaid. In een markt met een hoge mate van concurrentie (zowel on- als offline) en middenin de ‘war on talent’, heb je als recruiter of consultant ook nog eens te maken met de wonden van het verleden: CV-schuivers, geldwolven, stalkers en dertien in een dozijn.
In combinatie met de ogenschijnlijke bedreigingen die door robotisering, automatisering en online platformen op de loer liggen, brengt deze beeldvorming een behoorlijke uitdaging met zich mee voor organisaties of professionals in het recruitment veld.
Van een relatie een partnership maken is de grote ambitie, maar hoe breng je dit als organisatie of recruiter tot stand wanneer je veelal als leverancier wordt gezien en met uiteenlopende vooroordelen te maken hebt? In zijn lezing ‘Klantbetekenis in Recruitment’ toont Richard van Kray aan dat dit wel degelijk kan en dat de mens juist in dit vak de onderscheidende factor is.
Hoewel de mens altijd centraal heeft gestaan in de recruitment branche, wordt dit meestal gelinkt aan de euro’s die hiermee worden verdiend. Terwijl het een vak is waar je bij uitstek van betekenis kunt zijn voor mensen.
Doe je dat op de juiste manier, dan win je naast vertrouwen ook een loyale fan. Juist door dicht bij jezelf te blijven is het mogelijk om een betekenisvolle relatie aan te gaan met zowel klant als kandidaat en je te onderscheiden van de algemene beeldvorming.
Richard van Kray legt in zijn lezing ‘Klantbetekenis in Recruitment’ uit waarom nou juist jij de onderscheidende factor bent. Uiteindelijk draait recruitment om mensen te helpen de volgende stap in hun carrière te maken. Doe je dat vanuit oprechte betrokkenheid en zuivere intenties, dan maak je daadwerkelijk verschil en ga je van dertien in een dozijn naar ‘one of a kind’!
Het inhuren van Richard van Kray staat garant voor een opzienbarende en verhelderende lezing die niet misstaat op uw jaarlijkse kick-off, congres of seminar voor de recruitment branche. Deze bedreven spreker kan bogen op decennialange ervaring als vooraanstaand salesspecialist en boekt in de recruitment veel succes met zijn bijzondere en menselijke benadering.
Dat authenticiteit en sales elkaar niet uitsluiten, illustreert de gepassioneerde spreker in zijn lezing aan de hand van fascinerende praktijkcases. Zijn onderhoudende manier van spreken en decennialange ervaring in het salesdomein maken zijn presentatie over klantbetekenis voor elke recruitment professional een genot om naar te luisteren.
‘Klantbetekenis in Recruitment’ is een lezing die uw organisatie dwingt om met een hernieuwde blik te kijken naar de positionering. Gedateerde verkoopstructuren die vertrekken vanuit Unique Selling Points, voorschrijven wat te doen en wat te zeggen hebben hun langste tijd gehad.
Hoe nu verder? Spreker Richard van Kray licht toe hoe een duidelijk bedrijfs-DNA en kwetsbare opstelling leiden tot een betere klantrelatie, kandidaatloyaliteit én commerciële resultaten. Deze grensverleggende filosofie is een verrijking voor zelfs de meest doorgewinterde recruitmentprofessional.
Wilt u Richard van Kray ook inhuren voor een maatwerk presentatie over ‘Klantbetekenis in Recruitment’? Deze vooraanstaande salesexpert koppelt zijn passie voor betekenisvolle sales graag aan zijn expertise als spreker in de recruitment branche. Neem voor meer informatie over deze lezing of om direct te boeken contact op.
Spreken is voor hem mijn inziens niet werk, maar zijn passie om vanuit zijn hart zijn verhaal te vertellen. Wil je een spreker hebben die boeit, (ver)bindt en je in beweging brengt laat je dan door Richard refreshen.- Joey Bloemendal, Head of Sales Netherlands bij Takeaway.com
Richard en Michel verkopen niet een filosofie, ze zijn hun filosofie! Dat is ‘practice what you preach’ ten top. Hun inlevingsvermogen en betrokkenheid bij de mensen die ze trainen én bij de organisatie is ongekend. Hun team voelt niet als externe spreker maar als onderdeel van De Hypotheker, omdat ze altijd ons belang voorop zetten.- Evitha Schaarloos, Coördinator Opleidingen De Hypotheker
Ook al praat hij net zo snel als hij eruit ziet.. Richard is een toptrainer met een groot arsenaal aan inhoudelijke kennis, die hij op een energieke manier weet over te brengen. Eén ding weet ik zeker, na een lezing van Richard vertrek je met een grote glimlach en vol nieuwe energie en (persoonlijke) inzichten!- Christiaan Bouwmeester, Directeur inQuisitive
Richard is één van meest belovende sprekers van Nederland. Zijn kennis en creativiteit op het gebied van sales is uniek en hij weet zijn publiek altijd te raken.- Robert de Vries, Sprekersbureau Quality Bookings
Neem vrijblijvend contact op voor beschikbaarheid en prijzen