De landbouw staat onder druk. De sector loopt in toenemende mate tegen de eigen grenzen aan – op het vlak van milieu, biodiversiteit, grond en marges. De roep om de omslag naar een duurzamer systeem zwelt aan en ook op het gebied van sales staat de branche voor hervorming: de huidige protocollen en strategieën bieden weinig ruimte meer voor passie en voor groei.
De succesvolle salesexpert en ondernemer Richard van Kray laat in zijn lezing ‘Klantbetekenis voor de landbouw’ zien dat het ook anders kan. Hij propageert een vernieuwende verkoopfilosofie die uitgaat van het toevoegen van waarde voor de klant. Het zorgt ervoor dat steeds meer landbouworganisaties deze spreker boeken om hun congres of seminar van een impuls te voorzien.
Juist in de landbouw is klantbetekenis een begrip dat instinctief op herkenning stuit. De liefde voor het land en het product maken dat landbouworganisaties de eindklant de best mogelijke kwaliteit willen bieden. Maar zonder commerciële resultaten is de toekomst onzeker. Daarom hebben koude verkoopprotocollen een plek veroverd in een wereld die worstelt om zijn authenticiteit te bewaren.
Tijdens zijn lezing ‘Klantbetekenis voor de landbouw’ toont Richard van Kray aan dat keiharde salesmodellen allesbehalve zaligmakend zijn. Juist in een sector als de landbouw moet de wens van de klant de leidende factor zijn. Voor rigide structuren en protocollen is hooguit plaats in een dienende rol. Deze mogen de missie, visie en authenticiteit van de organisatie nooit verstoren.
Het inhuren van Richard van Kray verzekert u van een baanbrekende en relevante lezing die uw landbouwcongres zonder twijfel naar een hoger niveau tilt. Deze gelouterde spreker staat bekend om zijn entertainende manier van spreken en weet de zaal gedurende de presentatie van begin tot eind moeiteloos geboeid te houden.
Zijn belangrijkste boodschap? Ook in de landbouw is het mogelijk om nog echt van betekenis te zijn voor de klant, zonder dat dit ten koste gaat van de eigen dromen en ambities. Op basis van wederzijds vertrouwen en loyaliteit aan het eigen karakter ontstaat een duurzame klantrelatie die zowel het plezier in het salesproces als de resultaten ervan vergroot.
‘Klantbetekenis voor de landbouw’ is een lezing die het gegarandeerd goed doet op elk congres in de landbouwsector. In de presentatie behandelt spreker Richard van Kray actuele uitdagingen voor landbouworganisaties en draagt hij op basis van herkenbare praktijkvoorbeelden concrete oplossingen aan.
Wilt u Richard van Kray ook inhuren voor een lezing over ‘Klantbetekenis voor de landbouw’? Deze innemende persoonlijkheid stemt zijn presentatie graag af op de specifieke behoeften binnen uw organisatie. Neem voor meer informatie over de voorwaarden en mogelijkheden vrijblijvend contact op.
Spreken is voor hem mijn inziens niet werk, maar zijn passie om vanuit zijn hart zijn verhaal te vertellen. Wil je een spreker hebben die boeit, (ver)bindt en je in beweging brengt laat je dan door Richard refreshen.- Joey Bloemendal, Head of Sales Netherlands bij Takeaway.com
Richard en Michel verkopen niet een filosofie, ze zijn hun filosofie! Dat is ‘practice what you preach’ ten top. Hun inlevingsvermogen en betrokkenheid bij de mensen die ze trainen én bij de organisatie is ongekend. Hun team voelt niet als externe spreker maar als onderdeel van De Hypotheker, omdat ze altijd ons belang voorop zetten.- Evitha Schaarloos, Coördinator Opleidingen De Hypotheker
Ook al praat hij net zo snel als hij eruit ziet.. Richard is een toptrainer met een groot arsenaal aan inhoudelijke kennis, die hij op een energieke manier weet over te brengen. Eén ding weet ik zeker, na een lezing van Richard vertrek je met een grote glimlach en vol nieuwe energie en (persoonlijke) inzichten!- Christiaan Bouwmeester, Directeur inQuisitive
Richard is één van meest belovende sprekers van Nederland. Zijn kennis en creativiteit op het gebied van sales is uniek en hij weet zijn publiek altijd te raken.- Robert de Vries, Sprekersbureau Quality Bookings
Neem vrijblijvend contact op voor beschikbaarheid en prijzen