HomeBiografieLezingenFoto's en video'sBlogContact
Home
Klantbetekenis in de retail

Klantbetekenis in de retail

Goede commerciële prestaties zijn in de retail van levensbelang. Daarom is het niet zo vreemd dat keiharde verkooptrucs en sluwe salesmethodes regeren. Maar wanneer was de laatste keer dat jij écht van waarde was voor de klant? Het is de vraag die verkopers in deze sector zich volgens Richard van Kray vaker mogen stellen.

Volgens de bekende auteur, trainer en salesexpert is het de waarde die we toevoegen die uiteindelijk bepalend is voor klantloyaliteit. Zelf noemt hij deze filosofie klantbetekenis – een begrip dat in de retail gestaag aan bekendheid wint. Dat komt doordat steeds meer retailorganisaties Richard willen inhuren voor een lezing op hun congres of seminar. Ook de grote bedrijven zijn inmiddels om!

Lezing over klantbetekenis in de retail boeken

De lezing ‘Klantbetekenis voor de retail’ is een doorslaand succes in de retailsector en dat komt niet in het minst door de ijzersterke inhoud. Die is namelijk niet zweverig, zoet of lieflijk. Als door de wol geverfd verkoper weet Richard dat commerciële resultaten de levensader zijn van elke serieuze retailonderneming. Juist daarom koppelt hij ze aan een streven naar meer waarde en authenticiteit.

Want hoe minder voorgeprogrammeerde verkoopscripts en hoe meer oprechte betrokkenheid vanuit de verkoper, hoe duurzamer de opgebouwde klantrelatie. Organisaties merken nu ook dat het heel goed mogelijk is om ook op deze manier succesvol te zijn. Dat een authentiekere manier van salesbenadering hun groeiambities en omzetdoelen niet in de weg staat, maar juist versterkt.

Richard van Kray inhuren als spreker op retailcongres

Richard van Kray inhuren als spreker op een retailcongres is een garantie voor een leerzame en energieke lezing boordevol praktische tips van dé salesexpert van Nederland. Op bevlogen wijze spreekt Richard over de manier waarop ook jouw organisatie klantbetekenis kan integreren in de bedrijfsvoering.

De eerste stap? Zet retailmedewerkers in hun kracht. Stap uit het keurslijf van rigide salestheorieën en -structuren en laat verkopers weer dichterbij zichzelf blijven. Dat vergt moed vanuit het management en een kwetsbare opstelling vanuit het personeel. Maar de beloning mag er zijn: blijere salesmedewerkers, trouwere klanten en onderaan de streep een hogere retailomzet.

Meer weten over klantbetekenis voor de retail? Neem contact op!

‘Klantbetekenis voor de retail’ is een uiterst succesvolle lezing waarvan de achterliggende filosofie de retailwereld in rap tempo verovert. Bedrijven die Richard van Kray boeken voor een presentatie krijgen inzicht in de vastgeroeste patronen en protocollen die hun organisatie niet succesvoller, maar juist logger maken.

Alleen vanuit wederzijds respect en vertrouwen is het mogelijk om een betekenisvolle verbinding met de klant aan te gaan. Mensen kopen immers nog altijd van mensen. Wilt u Richard van Kray ook inhuren voor een maatwerk lezing over ‘Klantbetekenis voor de retail’? Neem dan vrijblijvend contact op om de mogelijkheden voor uw seminar of congres te bespreken.

Lezingen

Klantbetekenis in recruitment
Lezingen overzicht
Spreken is voor hem mijn inziens niet werk, maar zijn passie om vanuit zijn hart zijn verhaal te vertellen. Wil je een spreker hebben die boeit, (ver)bindt en je in beweging brengt laat je dan door Richard refreshen.
- Joey Bloemendal, Head of Sales Netherlands bij Takeaway.com
Richard en Michel verkopen niet een filosofie, ze zijn hun filosofie! Dat is ‘practice what you preach’ ten top. Hun inlevingsvermogen en betrokkenheid bij de mensen die ze trainen én bij de organisatie is ongekend. Hun team voelt niet als externe spreker maar als onderdeel van De Hypotheker, omdat ze altijd ons belang voorop zetten.
- Evitha Schaarloos, Coördinator Opleidingen De Hypotheker
Ook al praat hij net zo snel als hij eruit ziet.. Richard is een toptrainer met een groot arsenaal aan inhoudelijke kennis, die hij op een energieke manier weet over te brengen. Eén ding weet ik zeker, na een lezing van Richard vertrek je met een grote glimlach en vol nieuwe energie en (persoonlijke) inzichten!
- Christiaan Bouwmeester, Directeur inQuisitive
Richard is één van meest belovende sprekers van Nederland. Zijn kennis en creativiteit op het gebied van sales is uniek en hij weet zijn publiek altijd te raken.
- Robert de Vries, Sprekersbureau Quality Bookings

Sales vanuit je Hart

'Sales vanuit je Hart' is de weg naar een duurzame relatie met je klant, waarin ruimte is voor ieders ambitie. Richard van Kray geeft je in dit boek het kader en de tools om echt van betekenis te zijn voor je klant, zonder dat je jezelf hoeft te vergeten.

Richard van Kray boeken als spreker?

Neem vrijblijvend contact op voor beschikbaarheid en prijzen

Neem contact op
© 2024 - Richard van Kray en sprekersbureau Quality Bookings